Användarvillkor

Köpvillkor

Välkommen till Hitta Hebbe! När du genomför ett köp hos oss godkänner du följande köpvillkor. Vi rekommenderar att du läser igenom dessa noggrant innan du beställer.


Allmänt

  • För frågor angående din beställning är du välkommen att kontakta oss via e-post: kontakt@hittahebbe.se.
  • Alla priser anges i SEK och inkluderar lagstadgad moms (25%) om inget annat anges.
  • Vi förbehåller oss rätten att justera priser, leveransvillkor och policyer utan föregående meddelande. Förändringar gäller dock inte retroaktivt för redan lagda beställningar.

Beställning

  • När du har slutfört din beställning skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Om du inte mottar en orderbekräftelse, kontrollera din skräppost eller kontakta oss.
  • Vi reserverar oss för slutförsäljning, lagerfel eller tekniska problem som kan påverka din beställning.

Betalning

Vi erbjuder säkra betalningsalternativ via Shopify Payments, Klarna, swish & mer. Du kan betala med följande:

  • Kort (Visa, Mastercard, American Express)
  • Faktura eller delbetalning (via Klarna, om tillämpligt)
  • Direktbetalning (Banköverföring via Trustly, Swish etc.)

Vid fakturaköp tillkommer Klarna eller annan leverantörs villkor för kreditkontroll. Vid försenad betalning kan påminnelseavgift och dröjsmålsränta tillkomma.


Leverans

  • Vi levererar för tillfället endast inom Sverige.
  • Normal leveranstid är 3-6 arbetsdagar. Vid hög belastning kan leveranstiden förlängas.
  • Fraktkostnaden anges i kassan och varierar beroende på fraktalternativ och ordervärde. Fri frakt erbjuds vid köp över 300kr.

Om din leverans blir försenad eller försvinner i transporten ber vi dig kontakta oss så vi kan undersöka saken.


Ångerrätt och returer

Vi följer svensk konsumentlagstiftning, inklusive distansavtalslagen:

  • Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din produkt. Produkten ska vara oanvänd och i originalförpackning. Returkostnader bekostas av kunden.
  • Vid defekta eller skadade produkter, se vår [Returpolicy] för mer information.

För att utnyttja din ångerrätt, kontakta oss på kontakt@hittahebbe innan du skickar tillbaka produkten. Läs mer på sidan om vår returpolicy.


Reklamation

Om du får en felaktig eller defekt vara har du rätt att reklamera den enligt konsumentköplagen:

  • Kontakta oss omedelbart på kontakt@hittahebbe.se med ordernummer, bilder och en beskrivning av problemet.
  • Vi står för eventuella fraktkostnader vid godkända reklamationer och erbjuder antingen reparation, byte eller återbetalning.

Personuppgifter

Genom att handla hos oss godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. Vi samlar in och behandlar uppgifter som namn, adress, e-post och betalningsinformation för att hantera din beställning. Läs mer i vår [Integritetspolicy].


Ansvarsbegränsning

  • Vi ansvarar inte för förseningar eller skador som uppstår på grund av omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, pandemier, strejker eller andra force majeure-händelser.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, prisfel eller tekniska problem på vår webbplats.

Tvister

  • Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Du kan också använda EU:s tvistlösningsplattform på ec.europa.eu/odr.
  • Svensk lag tillämpas på alla köp och avtal.

Kontakt

Om du har frågor eller behöver hjälp med din beställning, vänligen kontakta oss:
E-post: kontakt@hittahebbe.se